Indbydelse til begynderstævne
Lørdag d. 3. juni i Vildbjerg Svømmehal
Formålet med disse svømmestævner er, at få de nye svømmere i klubberne med til stævner, hvor konkurrencen ikke er overvældende. Det skal være en god og sjov oplevelse at komme med til svømmekonkurrencer.
Ved disse stævner skal svømmere og forældre lære, at være med til et stævne. Det er vigtigt at få noget positivt med hjem ( + diplom og medalje).
Der vil være behov for forældre, der hjælper med at være holdleder og tage tid på svømmerne. Det er ikke nødvendigt at have et tidtagerkursus for at hjælpe ved et begynderstævne.
Skriv jer på ved tilmeldingen under ”kommentar til tilmelding", om I kan hjælpe som tidtager eller holdleder.
Skriv også på ved tilmeldingen, om I kan køre frem og tilbage til stævnet samt.
Tidsplan:
Vi mødes ved Holstebro Svømmecenter kl. 8.10, hvor vi fylder bilerne op og kører samlet til Vildbjerg Svømmehal.
OBS. Vi skal have besked, om svømmerne kører direkte eller kommer ned til Holstebro Svømmecenter.
STED: Vildbjerg Sports- og Kulturcenter, Sports Allé 6, 7480 Vildbjerg
Officialsmøde kl 8.45
Opvarmning kl 9.00
Stævnestart kl 9.30
Slut stævne: ca. efter 2-3 timer
HUSK!! HSC T-shirt, drikkedunk, badetøj, svømmebriller, 2 håndklæder, lidt mad og frugt til svømmeren og fodtøj til svømmehallen.
Pris: 150 kr pr. svømmer
Mvh K-udvalget
Tina
Link til invitationen:
https://svømmetider.dk/filer/staevner/10567/uploads/Invitation%20Arion%20Midsommercup%202023.pdf
Kørsel til Ikast:
Lørdag kl. 06:30 (Opvarming kl. 7:15)
Kørsel fra Ikast:
Søndag l. 17:00. Sender besked via Forældre Facebookgruppen, når de er ved at være klar.
Holdledermøde: Lørdag kl. 07:15 og søndag kl. 07:15
Officials møde: Lørdag 07:30 og søndag kl. 07:30
Med venlig hilsen
Hanne
Hej Karoline og Victoria
I kan nu melde jer til Midsummercup 2023.
Prisen er pr. svømmer.
Mvh
Hanne
Kære forældre og frivillige.
Holstebro Svømmeclub har været så heldige at blive valgt til at afvikle endnu et mesterskab nemlig DM Årgang på langbane.
For at vi kan lave et super lækkert stævne for alle, har vi brug for hjælp fra en masse frivillige i løbet af ugen. Der er mange forskellige opgaver og derfor har vi prøvet at beskrive dem ultra kort her, så I kan se, hvad I melder Jer til.
Opsætning i svømmehallen: Svømmehallen skal gøres klar til stævnet! Der skal sætte tribuner, borde og stole op. Medaljeskamler og faner skal gøres klar og svømmehallen skal indrettes til et DM.
Der vil være folk i hallen som ved hvor tingene skal stå, så I skal bare komme med "musklerne" :-)
Morgenmad til officials: Foregår i svømmehallen. Der skal laves kaffe og sættes morgenmad frem til ca. 40 officials forud for officialsmøderne. Brød, pålæg, kaffe/the. Ryddes af og køkkenet ordnes.
Der er handlet ind til det ovenstående forud for stævnet
Frokost og forplejning til officials : Foregår i svømmeklubben.
Officialsforplejning: Der skal man lave kaffe og lave "portionskopper" med udskåret frugt og slik der deles ud til officials. Man skal løbende sørge for at officials har frisk vand under stævnet. Køkkenet holdes pænt.
Frokost: Der skal anrettes frokost til ca. 50 personer. Der skal lunes lidt i ovnen (leverpostej, frikadeller eller lign.) ellers brød og pålæg. Der skal ryddes af og køkkenet ordnes. Der skal også skylles/skrælles frugt til næste dags snackbokse.
Der er handlet ind til alt ovenstående forud for stævnet og der vil ligge en frokost menu klar.
Snackboks: Foregår i svømmeklubben. Der skal ordnes og pakkes frugt og snacks til udlevering til de klubber der har forudbestil dem. Der vil ligge pakkelister og antal klar i klubben.
Der er handlet ind til alt ovenstående forud for stævnestart.
Indtjekning på skolerne mandag/tirsdag: Foregår på skolerne. Der skal sættes klubskilte på klasselokalerne forud for at klubberne kommer. Der udleveres et oversigtskort over hvilke lokaler de enkelte klubber skal benytte, til de frivillige og de får rundvisning og brandregler inden opgaven starter!
Når klubberne ankommer til skolen, skal hver klub tjekkes ind, antal overnattende noteres og klubberne anvises deres klasselokaler. De skal orienteres omkring fasciliteterne og brandreglerne.
Det kan med fordel være de samme der står for både ud- og indtjekning, men det er ikke et krav.
Udtjekning fra skolerne fredag: Når klubberne forlader skolen skal de tjekkes ud. Lokalet skal gennemgåes med klubben, for at sikre at de efterlader det i samme stand som de modtog det og at møbler m.m står som de skal. Det er klubberne selv der skal gøre rent i lokalerne og faciliteterne.
Det skal sikres, at skolen ser ud som da vi modtog den.
Det kan med fordel være de samme der står for både ud- og indtjekning, men det er ikke et krav.
Madpakker: Foregår på Rolf Krake Skolen. Der skal smørres og pakkes sandwich til de klubber der har bestilt dem til hjemturen søndag.
Der er handlet ind til sandwich forud for stævnet.
Overrækkelse af medaljer: Foregår i svømmekluben. Der skal findes medaljer frem og de skal overrækkes til svømmerne ved de forskellige medaljeoverrækkelser. (Ofte en tjans for nogle af de svømmere, der ikke deltager i stævnet :-)
Runners: Foregår i svømmeklubben. Praktisk hjælp med at sætte resultatlister op, hente vand til officials og gå til hånde i hallen.
Kiosken: Foregår i svømmeklubben. Betjene kiosken, hvor der skal sælges kage, kaffe, slik og sluch-ice mm.
Hjælp i Musikteatret: Foregår i Musikteatret, hvor svømmerne spiser frokost og aftensmad. Man skal være behjælpelig med at anvise svømmerne hvor de må være og have deres ting og ellers sørge for at HSC er synlige og være behjælpelige. Der skal ikke laves mad/serveres eller ryddes op :-)
Opsyn i Aktivitets/afslapnings hallen: Foregår i gymnastiksalen på Danmarksgade. Sørge for at salen kun benyttes til de aftalte formål og hjælpe svømmerne med dette.
Oprydning i svømmehallen: Når stævnet slutter skal der ryddes op og svømmehallen og resten af svømmecentrets lokaler skal efterlades som da stævnet startede.
Udlån af bordtennisbord: Der skal bruges et bordtennisbord til aktivitetsrummet. Så hvis I har et som I kan levere og udlåne til HSC fra mandag-fredag.
Hvis I holder "musen" over opgaven ved tilmelding, kan I se hvilket tidsrum opgaven ligger i. Mødetidspunktet er fast og sluttid er ca. tider.
Flere af opgaverne går igen hele ugen, så vær derfor opmærksomme på, hvilken dag I melder Jer til på. Man er meget velkommen til at melde sig til flere forskellige opgaver i løbet af stævnet :-)
Håber at I vil støtte op omkring opgaverne og der vil altid være en livline i nærheden, hvis der er spørgsmål!
Hej Martin og Julius!
Så kan I melde jer til DMÅ-Lang, som afholdes i Holstebro.
I kan læse mere om stævnet her:
https://xn--svmmetider-1cb.dk/staevne/?10335
Der er bestilt frokost og aftensmad til jer hver dag. Dog ikke fredag aften.
Hilsen
Heidi
Link til invitationen:
https://svømmetider.dk/filer/staevner/10328/uploads/DMJL%202023%2020230117.pdf
Kørsel til Søborg/Kbh:
Lørdag kl. 17:00
Kørsel fra Søborg/Kbh:
Sender besked via Forældre Facebookgruppen, når de er ved at være klar.
NB: Ved stævner hvor der er mere end 100 km. fra Holstebro til afholdes sted, kan man få godtgjort kørsel efter bon.
Med venlig hilsen
Hanne
AQUACAMP
Holstebro svømmeclub gerne tilbyde sjov, hygge og leg i vand til børn i aldersgruppen 7-12 år.
Ugen består af aktiviteter på land og i vand fordelt hen over dagen.
I svømmehallen vil vi beskæftige os med almindelig svømmeundervisning, men også spænende og anderledes aktiviteter i og ved vandet
Der vil være aktiviteter både i svømmehallen og i vores dryland lokale, og hvis vejret tillader tager vi også tage på ture i anlægget.
Det der skal medbringes er:
- 2 x badetøj (hvis man har, 1 er også nok)
- svømmebriller (hvis man har)
- 2 x håndklæder
- Shorts og t-shirt (til aktiviteter i dryland)
- stor madpakke til hele dagen.
- praktisk fodtøj og overtøj (hvis vi skal i parken.
Hver morgen starter vi på 1. sal i svømmecenteret, og her slutter vi også hver dag.
Børnene bliver inddelt i hold efter svømmefærdigheder, så vi kan ikke garanterer at man kommer på hold med sin ven hvis der er stor forskel på deres færdigheder. Der kan dog flyttes lidt rundt på hold hvis der er sket fejlplacering på holdene.
Det er en god ide at skrive navn på de ting børnene har med til aquacamp.
Tilmeld dig nu
De sidste par år har der været venteliste til vores Aqua Camp, så tilmeld dig allerede nu, så du er sikker på en plads. Bliver du forhindret, kan du indtil 1. juni få refunderet tilmeldingsgebyret.
Prisen er kun 850 kr. uden pasning eller 1050 kr. med pasning.
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte svømmeklubbens Aqua Camp koordinator Lonni Møbjerg Henningsen på hsc@hsc-holstebro.dk eller mobil 21 84 56 75.
Kan du ikke få nok af vores Aqua Camp, har du også mulighed for at tilmelde dig vores Aqua Camp i uge 31 og 32 med sjove aktiviteter og nye venner.
Vi glæder os til at se dig til nogle våde, sjove og van(d)vittige dage i Holstebro Svømmecenter.
Husk vi tilbyder også pasning i tidsrummet kl.8-9 og igen kl. 15-16 for en beskeden merpris på 200 kr for alle 5 dage.
Håber at se jeres børn til masser af sjov i vandet
De bedste vandglade hilsner
Holstebro Svømmeclub
AQUACAMP
Holstebro svømmeclub gerne tilbyde sjov, hygge og leg i vand til børn i aldersgruppen 7-12 år.
Ugen består af aktiviteter på land og i vand fordelt hen over dagen.
I svømmehallen vil vi beskæftige os med almindelig svømmeundervisning, men også spænende og anderledes aktiviteter i og ved vandet
Der vil være aktiviteter både i svømmehallen og i vores dryland lokale, og hvis vejret tillader tager vi også tage på ture i anlægget.
Det der skal medbringes er:
- 2 x badetøj (hvis man har, 1 er også nok)
- svømmebriller (hvis man har)
- 2 x håndklæder
- Shorts og t-shirt (til aktiviteter i dryland)
- stor madpakke til hele dagen.
- praktisk fodtøj og overtøj (hvis vi skal i parken.
Hver morgen starter vi på 1. sal i svømmecenteret, og her slutter vi også hver dag.
Børnene bliver inddelt i hold efter svømmefærdigheder, så vi kan ikke garanterer at man kommer på hold med sin ven hvis der er stor forskel på deres færdigheder. Der kan dog flyttes lidt rundt på hold hvis der er sket fejlplacering på holdene.
Det er en god ide at skrive navn på de ting børnene har med til aquacamp.
Tilmeld dig nu
De sidste par år har der været venteliste til vores Aqua Camp, så tilmeld dig allerede nu, så du er sikker på en plads. Bliver du forhindret, kan du indtil 1. juni få refunderet tilmeldingsgebyret.
Prisen er kun 850 kr. uden pasning eller 1050 kr. med pasning.
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte svømmeklubbens Aqua Camp koordinator Lonni Møbjerg Henningsen på hsc@hsc-holstebro.dk eller mobil 21 84 56 75.
Kan du ikke få nok af vores Aqua Camp, har du også mulighed for at tilmelde dig vores Aqua Camp i uge 27 og 32 med sjove aktiviteter og nye venner.
Vi glæder os til at se dig til nogle våde, sjove og van(d)vittige dage i Holstebro Svømmecenter.
Husk vi tilbyder også pasning i tidsrummet kl.8-9 og igen kl. 15-16 for en beskeden merpris på 200 kr for alle 5 dage.
Håber at se jeres børn til masser af sjov i vandet
De bedste vandglade hilsner
Holstebro Svømmeclub
AQUACAMP
Holstebro svømmeclub gerne tilbyde sjov, hygge og leg i vand til børn i aldersgruppen 7-12 år.
Ugen består af aktiviteter på land og i vand fordelt hen over dagen.
I svømmehallen vil vi beskæftige os med almindelig svømmeundervisning, men også spænende og anderledes aktiviteter i og ved vandet
Der vil være aktiviteter både i svømmehallen og i vores dryland lokale, og hvis vejret tillader tager vi også tage på ture i anlægget.
Det der skal medbringes er:
- 2 x badetøj (hvis man har, 1 er også nok)
- svømmebriller (hvis man har)
- 2 x håndklæder
- Shorts og t-shirt (til aktiviteter i dryland)
- stor madpakke til hele dagen.
- praktisk fodtøj og overtøj (hvis vi skal i parken.
Hver morgen starter vi på 1. sal i svømmecenteret, og her slutter vi også hver dag.
Børnene bliver inddelt i hold efter svømmefærdigheder, så vi kan ikke garanterer at man kommer på hold med sin ven hvis der er stor forskel på deres færdigheder. Der kan dog flyttes lidt rundt på hold hvis der er sket fejlplacering på holdene.
Det er en god ide at skrive navn på de ting børnene har med til aquacamp.
Tilmeld dig nu
De sidste par år har der været venteliste til vores Aqua Camp, så tilmeld dig allerede nu, så du er sikker på en plads. Bliver du forhindret, kan du indtil 1. juni få refunderet tilmeldingsgebyret.
Prisen er kun 850 kr. uden pasning eller 1050 kr. med pasning.
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte svømmeklubbens Aqua Camp koordinator Lonni Møbjerg Henningsen på hsc@hsc-holstebro.dk eller mobil 21 84 56 75.
Kan du ikke få nok af vores Aqua Camp, har du også mulighed for at tilmelde dig vores Aqua Camp i uge 27 og 31 med sjove aktiviteter og nye venner.
Vi glæder os til at se dig til nogle våde, sjove og van(d)vittige dage i Holstebro Svømmecenter.
Husk vi tilbyder også pasning i tidsrummet kl.8-9 og igen kl. 15-16 for en beskeden merpris på 200 kr for alle 5 dage.
Håber at se jeres børn til masser af sjov i vandet
De bedste vandglade hilsner
Holstebro Svømmeclub